اخبار و مقالات

تاکید مسئولان کشاورزی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه
تاریخ انتشار : 1395/5/16 ساعت 11:33:01
تاکید مسئولان کشاورزی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه























تاکید مسئولان کشاورزی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه
تاریخ: 1394/12/13
شماره: 4189
بازدید: 147
با توجه به اینکه شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی در کشور، بخش کشاورزی است، باید از توان سرمایه‌گذاران برای رونق هر چه بیشتر آن استفاده کرد و به گفته معاون وزیر کشاورزی باید از واردات بی‌رویه جلوگیری شود.
 
محمدعلی جوادی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: همیشه از ایلام در سایر نقاط کشور به استان رشادت‌ها، حماسه و سلحشوری یاد می‎‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از حماسه هفتم اسفند ماه باید به مردم حماسه‌آفرین استان ایلام در خلق این انتخاب مبارک تبریک گفت افزود: این انتخابات بار دیگر چشم جهانیان را به سوی خلق حماسه ملت ایران خیره کرد چرا که مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای به همگان ثابت کرد که ملت ایران همواره پشتیبان نظام اسلامی خود هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: همیشه در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات مایه برکت و حرکت بوده و نباید فراموش کرد که انتخابات سال 92 با آن شور و شوق باعث شد آرامش مجددی در کشور ایجاد شود چرا که قبل از آن، سال‌های پر التهابی را پشت سر گذاشتیم.

جوادی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توانست هم التهاب‌های داخلی را کنترل کند و هم مراودات خارجی را سامان بخشد خاطرنشان کرد: تلاش تیم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هسته‌ای به سرانجام رسید و اکنون وظیفه ما در پسا برجام بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف اقتصادی از سال آینده و سال‌های بعد از آن شاهد رونق و خروج از رکود خواهیم بود که باید به سمتی برویم که مشکل اشتغال جوانان برطرف شود و ادامه حرکت در این مسیر نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم است.

جوادی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم که در سال‌های پیش رو از ثروت‌ها استفاده کنیم تا تولید در بخش کشاورزی و صادرات آنها رونق بگیرد عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش دریافتی کارکنان، باید گفت که در سال آینده کارکنان ما از متوسط کارکنان دولت کمتر نخواهند گرفت.

محمدرضا مروارید - استاندار ایلام - نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طی سنوات اخیر در تلاشیم تا استان ایلام به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: هنوز تولید ناخالص استان از بخش کشاورزی است که البته با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل تعیین شده باید اراضی آبی کشاورزی استان به 200 هزار هکتار افزایش یاید و به روش‌های نوین آبیاری مجهز شود.

استاندار ایلام یادآور شد: برای اراضی شیب‌دار و باغات نیز با منابع طبیعی استان تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفته که ترویج و توسعه باغات پسته در این راستا در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌های روشنی برای این بخش در نظر است.
منبع خبر: ایسنا